11! 11 Puppies!

Wow! Selv jeg, den evige optimist, der altid overvurderer tingene på forhånd, kunne aldrig have forestillet mig så fantastisk en oplevelse og følelse – Layla har født!

Hvis dette indlæg er fyldt med fejl og vrøvleri, er jeg altså lovligt undskyldt! Layla startede nemlig hele forestillingen igår morges – Og vi har altså været vågne siden. Jeg kan hermed også tilføje ’tilbragt natten i en fødekasse med benene udover kanten’ til listen over mærkelige ting jeg har lavet, men gud hvor var det det hele værd!

Igår morges klokken lige-inden-minimøjsen-skal-afleveres-og-lige-efter-manden-er-taget-afsted startede Layla nemlig med at halse. Jeg besluttede at hun trods alt vil foretrække at være alene i 20 minutter, end føde mens minimøjsen står ved siden med sit one-man-band.
Jeg tog fejl..

Jeg kommer tonsende hjem, helt klar .. SÅ klar! Men det var Layla så ikke. Næh, hvis ikke jeg var hjemme, så gad hun da bare heller ikke føde. Okay så, hint taken! Jeg kommer til at bo i den kasse indtil hver eneste af de hvalpe var født. Hvor længe kunne det tage? …

Så ja, jeg tog mit tæppe, mine hyggesokker, (og den nyeste mærkelige væske fra netto som jeg absolut skal drikke 24/7) med i fødekassen og lagde mig godt til rette. Netflix i tv, Layla’s pote i hånden (ja, hun er den type hund, og nej, det ser jeg intet galt i) og så skulle natten bare overståes. Needless to say, der skete nada.

Hold nu op! Troede ellers jeg huskede det meste fra da jeg fødte minimøjsen, men det jeg glemte var fødsler er røv kedelige … 
Alt den spænding i starten – Uh, nu sker der noget, endelig er tiden kommet, fisen rundt for at samle ting sammen, brække sig i stride strømme, mens man forsøger på at kalde manden til undsætning (Ja faktisk, lå manden stadig og sov da jeg skulle føde – og sørme så om ikke han også sover denne gang). Og så sker der bare ingenting. Så får man lov til at vade rundt som en hval, med latterlige vejrtrækningsøvelser som ikke hjælper en disse, og vente ..
Så klokken halv 6 om morgenen sidder jeg stadig og venter. Layla vader lidt rundt, skraber lidt op i kassen, ud og tisse og ind igen (sæt den så på repeat til du er ved at blive sindssyg), og ingenting ..

img-0935

Men så gik det ellers bare stærkt! Første hvalp blev født klokken 07:45, en han på 422g. 08:20, en tæve på 368g og 08:37 endnu en tæve på 427g ..

Så blev det kedeligt igen. Halvanden times venten og jeg var ved at frygte at den kæmpe store mave kun skulle have 3 hvalpe – Endnu en kæmpe fejl!

10:09 han på 370g,
10:53 han på 357g,
11:14 en han på 383g,
11:38 en tæve på 386g,
12:09 en tæve på 375g,
12:24 en han på 451g,
12:35 en han på 382g,
12:52 en han på 452 g

Der var fart på! Så meget fart, at Layla smed håndklædet i ringen og gav mig hvalpene så snart de var rene og havde spist så hun kunne tage sig af den næste. Så kan man da snakke om samarbejde mellem hund og ejer!
Og nu – 11 helt vidunderlige, fantastiske, uimodståelige, fejlfrie hvalpe (okay Layla – Du er tilgivet for at have ædt alt vores toastbrød .. 2 gange ..!).

img-0940

Alle vcd at hvalpe er fantastiske – Men helt ærligt, har du hørt dem?! Deres små gnækkelyde, deres gråd der lyder som et lille barn, og snøflen mens de søger rundt på mamas mave – Ååååh! Hvis jeg kunne optage den lyd og høre den om og om igen, så gjorde jeg det! (og inden nogen af jer bliver kloge, er jeg pt uden tlf, så det kan jeg ikke).
Og Layla er en fantastisk mor! Helt udkørt, og falder i søvn før hun helt har lagt sig, men ved det mindste piv er hun på, tjekker alle hvalpene én efter én, henter de hjem, der er taget på eventyr i kassen, og falder så om af træthed igen. Stakkels pige.
Mig? Jeg er stadig bundet til fødekassen, da jeg ellers får et noget så fornærmet blik fra den trætte, nybagte mor. Ja, jeg har snydt, og taget min mac med i fødekassen for at skrive her, men det er altså ikke nemt – de lyde!!!! Så jeg har overtaget de mest standhaftige hvalpe og puttede dem i min trøje så mama Layla kan få lidt ro.

img-0939

For nu, er der ro. En fantastisk, nyforelsket, babyduftende ro.
Men den varer ikke længe! Så forberede jer på at blive bombarderet med hvalpe, for jeg holder altså ikke igen.

Leave a Reply

