Hvalpehår Og Andre Sidegevinster

Vidste du ikke at der var noget der hed hvalpehår? Det er der! Sammen med hvalpeånde, hvalpetøj, hvalperod, hvalpelugt (og nej, det er ikke hvalpene jeg snakker om), hvalpenakke ..
Jo, der findes skam mange hvalpeting.

For selvom det er helt fortryllende fantastisk at have hvalpe, følger der altså også andre sidegevinster med.

For eksempel var jeg i bad igår ….. For første gang siden Layla fødte. Heraf – Hvalpelugt. Heldigvis lader det til, at hvalpenes lugtesans heller ikke er helt i top endnu, for de lå skam stadig glædeligt ved mig. Manden derimod mistænker jeg for at være temmelig lettet over ikke at skulle dele seng med mig om natten .. Hvalpetøjet og hvalpeånden hører også dertil, for når tøjet alligevel er fyldt med babygylp, og alligevel bliver overgylpet igen om 5 minutter, er tøjskift ikke øverst på listen. Og tænderne? Ja de børstes når manden kommer over med maske og gummihandsker, og rækker en klargjort tandbørst over kanten af fødekassen ..

Hvor jeg så har sovet? Såmænd bare i enten fødekassen, eller den dertil indrettet stol. Heraf – Hvalpenakke. Jeg har simpelthen været så stiv i ryg, nakke og lænd, at ovenpå har været et mystisk sted i eventyrland, for jeg skulle ikke op af nogen trapper! Men, hvalpene skulle jo passes, og ligeledes Mamma Layla .. og ærlig talt, hvem har lyst til at forlade dem?

img-1057

Hvad så med hvalpehåret? Well .. Jeg har i hvert fald mindre af det nu. Jeg er ellers typen der altid har langt hår, for så kan kan det sættes fint op. Ikke fordi jeg nogensinde tager til arrangementer hvor sådan noget fint hår gør sig fortjent, men det er rart at vide at man kan. Men, efter at have ofret mit hovede som pude til den fødende Layla, ligget med hvalpe som møffede rundt i håret, (og iøvrigt ikke vasket eller redt det i 4 dage) måtte der mere drastiske midler i brug. Så frem med saksen (jeg har ikke været ved frisør siden 2011, så her hedder det selvklip) og af med håret! Mærkværdigt befriende, og så er der lidt mindre drama når jeg atter en gang står med et eller andet klistret fra en uidentificerbar kilde.

Hvalperodet giver vel sig selv, når man har travlt med hvalpe, familieliv og flytning på en gang. På en eller anden måde er det lykkes os at rode allevegne, undtagen i hvalpegården som naturligvis er hellig for alt rod ….

img-1103

MEN! Når alt det så er sagt – HVOR ER DET FEDT AT HAVE HVALPE!!
Åh, jeg er SÅ forelsket i hver og én, og planlægger allerede min flugt til det nordligste Canada hvor jeg kan beholde dem alle i fred og ro .. ahem, nej, desværre. Men de er altså vidunderlige.

Allerede nu, med så forskellige personligheder, at halsbåndende er overflødige, for jeg kan se på hvordan de opfører sig, hvilke lyde de laver, og hvordan de ligger, hvem de er. Lige fra den kæmpe bøffel af en Kajika, som trumler rundt, bjæffer højt på trods af hans lille størrelse, og som skal møffe rundt når der skal vejes, og til den lille Navajo, som egentlig er helt tilfreds med at ligge og sove – Dine arme, vejekassen, det ligemeget, enhver lur er en god lur! Lille Kaya er, på trods af hendes skønne farve, fotosky, og ligger helst nederst i hvalpebunken så kun halen afslører hendes gemmested, og Huyana fiser rundt efter de andre, for gud forbyde han skule ligge alene.

Kort fortalt, jeg elsker at have hvalpe! Jeg er fuldstændig ligeglad med, at jeg stinker som en halvgammel hunde**, at mit hår stritter til alle retning, og at jeg stadig har natbukser på (dog nogle andre end igår). Jeg elsker hvert et sekund af det, og ville ønske de kunne forblive sådan for altid.

img-1124_orig

Nu skal der hvalpeputtes igen – Nu hvor manden har forlangt at jeg atter rykker tilbage i soveværelset skal jeg nå alt den tid jeg kan inden sengetid 💜

Leave a Reply

